تجهیزات آرایشگاهی مورد نیاز برای راه اندازی سالن آرایشی



تجهیزات آرایشگاهی مورد نیاز برای راه اندازی سالن آرایشی

یکی از مهمترین اقدامات برای افتتاح یک سالن آرایشگاهی تهیه کردن لیستی از وسایل و تجهیزات مورد نیاز سالن آرایشگاهی میباشد.

داشتن مهارت کافی در حرفه آرایشگری در دنیای رقابت بیوتی قطعا کافی نیست و داشتن تجهیزات و محصولات با کیفیت بسیار ضروری میباشد .


 در صورتی که اجناس خریداری شده باکیفیت نباشند، پس از مدتی مجبور به تعویض وسایل خواهید شد و این امر هزینه زیادی برای شما خواهد داشت علاوه بر این، استفاده از لوازم آرایشی بیکیفیت سبب میشود مشتریان و ارزش برندتان را از دست بدهید.


به طور مثال اگر مشتری آرایشگاه شما متوجه این موضوع شود که تجهیزات استفاده شده در سالن شما دارای کیفیت پایینی هستند و یا راحت و کاربردی نیستند، اعتماد خود را نسبت به شما از دست خواهد داد و در سالن شما احساس راحتی نمیکند. بنابراین سعی کنید با تحقیق و جستوجو و کسب اطلاعات درباره تجهیزات آرایشگاهی، بهترین ها را بشناسید و تهیه کنید.


در بدو ورود مشتری به سالن زیبایی، اولین چیزی که چشم وی به آن توجه میکند، مبلمان، لوازم و تجهیزات آرایشگاه و نحوه چیدمان این وسایل است. مهمترین مسئله نحوه چیدمان و دکوراسیون سالن زیبایی شماست که باعث می شود توجه مشتری بیشتر جلب شود.


بنابراین ورودی سالن را با بهترین و شیک ترین ابزارها و تجهیزات مجهز کنید و باید در انتخاب این وسایل مورد نیاز بسیار دقت بالایی به خرج دهید.


صندلی آرایشگاه


صندلی آرایشگاه یکی از مهمترین اقلام برای آرایشگاه مردانه و زنانه است. مهم ترین وسیلهای است که در هر آرایشگاه باید وجود داشته باشد. صندلی از وسایلی است که مشتری مدت زمان زیادی روی آن می نشیند. پس نوع و جنس آن بسیار مهم است زیرا باید طوری باشد که مشتری احساس خوب و راحتی داشته باشد. انواع صندلیها برای کوپ و کوتاهی مو، صندلی میکاپ، صندلی اصلاح و صندلی کودک از تجهیزات ضروری برای سالن زیبایی هستند. صندلی های برقی هم موجود هستند که کار با آن ها بسیار راحت تر است و به جای کار کردن با جک، میتوانید فقط با یک دکمه یا با ریموت کنترل به راحتی آن را به حالت خوابیده و ایستاده ، تنظیم ارتفاع کرده و یا زاویه صندلی را تغییر دهید


در واقع داشتن یک صندلی آرایشگاهی جز جدا نشدنی از لوازم یک آرایشگر به حساب می آید چرا که به عنوان اصلی ترین وسیله آرایشگری معرفی میشود.اگر به دنبال خرید یک صندلی آرایشگاهی برای کسب و کار خود هستید به شما پیشنهاد میکنیم بر روی این وسیله بسیار وقت بگذارید چرا که راحتی مشتری شرط اول این کار می باشد و شما با بدست آوردن رضایت مشتری خود میتوانید آن را برای خود به یک مشتری ثابت و همیشگی تبدیل نمایید.
دقت داشته باشید که افرادی که به فروش صندلی میپردازند در فروشگاه های خود تعداد زیادی صندلی راحتی دارند اما باید توجه داشته باشید که این صندلی ها برای آرایشگری مناسب نیستند و شما باید از صندلی مخصوص آرایشگری برای این کار استفاده کنید، البته لازم به ذکر است که از این نوع صندلی های راحتی نیز میتوانید برای چیدمان فضای آرایشگاه خود استفاده نمایید.
صندلی های آرایشگاهی از جهت های مختلفی با صندلی های راحتی تفاوت دارد، در این صندلی ها باید سیستم تنظیم ارتفاع، چرخش به تمامی جهات، حرکت دادن آن به صورت راحت و ساده وجود داشته باشد.


انواع صندلی های آرایشگاهی


صندلی کوپ


صندلی برقی


صندلی جکی


صندلی کودک


صندلی کوپ


آرایشگاه باید وسایلی با کیفیت و کاربردی داشته باشد. زمانی که شما به یک آرایشگاه می روید، آرایشگران برای کوتاهی مو شما را بر روی یک صندلی می نشانند. این صندلی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و بسیار راحت باشد تا مشتری احساس خستگی نکند. صندلی کوپ یا همان صندلی کوتاهی مو، یکی از بهترین و کاربردی ترین وسایل در آرایشگاه ها می باشد. جایگاه این محصول در میان آرایشگران حتی از صندلی میکاپ هم  پر رنگ تر شده استصندلی کوپ محصولی است که رفاه و راحتی و تسلط را برای آرایشگران در هنگام انجام فعالیت هایی مانند کوتاهی مو، شینیون، رنگ کردن مو و براشینگ فراهم می نماید. از طرفی دیگر، مشتری با نشستن بر روی احساس راحتی می کند و گردن درد نمی گیرد.


صندلی برقی


ازدیگر تجهیزات آرایشگاهی مهم صندلی برقی است ،تنظیم ارتفاع دربهترین صندلی میکاپ برقی توسط تنها یک دکمه انجام میشود. با فشردن این دکمه صندلی در حالت دلخواه قرار گرفته و با فشردن مجدد صندلی در زاویه دلخواه میایستد.


بدنه فلزی ، زیر پایی راحت و پشت سری قابل تنظیم از ویژگی هایی هستند که هنگام خرید صندلی برقی باید به آن توجه کنید .


صندلی جکی


صندلی جکی یکی دیگر از کاربردی ترین ملزومات سالنهای زیبایی میباشد ، طراحی این صندلی به صورتی است که شما می توانید به راحتی با استفاده از یک جک ارتفاع آن را تنظیم کنید. البته لازم است بدانید امروزه صندلی برقی جای این صندلی جکی آرایشگاهی را گرفته اند. با این وجود به دلیل قیمت مناسب صندلی های جک دار هنوز هم طرفدارانی دارند.


صندلی جکی (پدالی ) از پرطرفدارترین صندلی های آرایشگاهی است که در سالن زیبایی مورد استفاده قرارمی گیرد.این مدل از صندلی نوعی جک هیدرولیکی در بخش زیرین خود دارد که به راحتی می تواند ارتفاع صندلی را تنظیم کند. دقت داشته باشید امروزه تمامی صندلی جکی آرایشگاهی دارای قابلیت چرخش 360 درجه هستند که می توانید به راحتی در هر درجه ای آن را قفل کنید. درطراحی صندلی جکی آرایشگاهی قسمتی برای قرارگرفتن پاها وجوددارد که سبب راحتی بیشتر مشتری در حین انجام خدمات می شود.


در صندلی های پدالی از نوعی مایع و یا روغن برای نیرو واردکردن به پدال استفاده می شود که در بخش پشتی و یا کنار صندلی قرارمی گیرد.آرایشگر می تواند با واردکردن حداقل نیرو به راحتی صندلی را تنظیم کند، البته که برای اینکار نیاز به بلندشدن مشتری از روی صندلی نیز نخواهد بود.


صندلی کودک


صندلی کودک باعث می شود حس آرامش برای بچه ها فراهم شود. فضای ترسناک آرایشگاه ها را می توانید با خرید صندلی های مخصوص کودکان، جذاب تر کنید. متاسفانه اغلب کودکان از قیچی و لوازم آرایشگری ترس دارند.بنابراین بهترین راهکار برای حضور کودکان در آرایشگاه، فراهم نمودن تجهیزات متناسب با سن آن ها است.


آینه


آینه آرایشگاهی در آرایشگاه اهمیت زیادی دارد. به طور طبیعی، عملکرد اصلی آنها بازتاب تصاویر مشتریان به عنوان قبل و بعد از خدمات سالن است.


با این حال، سالن ها باید دارای محیطی شیک نیز باشند و چنین عنصر مهمی مانند آینه آرایشگاهی باید با آن سبک متناسب باشد.  بعد از صندلی از مهمترین تجهیزات آرایشگاه آینه و دکوراسیون است بهتر است تعداد و ابعاد آینههای استفاده شده در آرایشگاه زیاد باشد، زیرا جلوهی زیبا تری به سالن زیبایی میبخشد. میتوانید با توجه به سبک دکور سالن خود، آینه کاری زیبایی در آن بهوجود آورید.


ترولی


استفاده از وسایلی مانند ترولی، محیط سالن را مرتب نگه می دارد و تمامی ابزار و وسایل آرایشگاه را در جای خود نگه می دارد تا دیگر آرایشگر مجبور به جستجوی ابزار و وسایل نباشد.


ترولی ها میزها و فایل های چرخداری هستند که برای سازماندهی تجهیزات سالن و آرایشگاه استفاده می شوند. ترولی های آرایشگاهی در سایزها، اندازه ها و اشکال مختلف در بازار تولید می شوند.


سرشور


تمام سالنهای زیبایی کراتین و رنگ مو به شستشوی مو نیاز داشته که از مراحل مهم آن است. به منظور راحتی در شستشوی سر مشتریان، به یک محصول مهم به نام سرشور آرایشگاهی نیاز خواهید داشت. این محصول انواع مختلفی داشته و انتخاب آن با توجه به فضا و نیاز شما انجام میشود. صندلیهای سرشور مناسب ترین نوع سرشور هستند. زیرا مشتری به راحتی روی آن مینشیند و در بالای سر او سرشور قرار دارد. در گذشته از صندلی سرشور استفاده نمیشد و آرایشگرها موهای مشتریان را در سینک میشستند و باعث مشکلات زیادی از جمله کمر درد و راحت نبودن مشتری و همچنین به خطر افتادن بهداشت و نظافت میشد.


 


تخت آرایشگاهی


تخت آرایشگاهی این روزها تبدیل به یکی از پرکاربردترین تجهیزات تبدیل شده اند. گسترش خدمات آرایشگاهی و بالاتر رفتن میزان استقبال مردم از انواع خدمات زیبایی باعث شده تا تجهیزات پیشرفته تر شوند.


خرید انواع تخت های آرایشگاهی می تواند به آرایشگران کمک کند تا خدمات زیبایی را راحت انجام دهند. برای انجام شدن برخی از خدمات زیبایی مثل پاکسازی و تاتو باید مشتری بر روی یک تخت قرار گیرد.


میز مانیکور و صندلی پدیکور 


قسمت کاشت و ترمیم یکی از پر طرفدارترین بخش های آرایشگاه به حساب میاید ،میز مانیکور و صندلی پدیکور ازتجهیزاتی هستند که نه تنها باعث افزایش رضایت مشتریان و تجربه لذت بخش برای آنها میشود بلکه شخصی که سرویس میدهد نیز با سهولت از روند کار که انجام میدهد لذت میبرد .


پایه سشوار


شاید با خود فکر کنید  وجود پایه سشوار در سالن زیبایی آنقدرها هم اهمیت ندارد ، پایه سشوار همان وسیله ای است که می تواند از آن مراقبت کند و مانع شکستن، آسیب دیدن، ضربه خوردن و خراب شدنش شود. همچنین از این طریق با صرف هزینه کم سشوارتان را بیمه و طول عمرش را زیاد می کنید.


تجهیزات آرایشگاهی اداری


 تجهیزات اداری مانند صندلی انتظار برای راحتی همراهان مشتریان شما و همچنین صندلی مدیریتی برای سالن شما ضروری هستند.


فاپکو اولین و بزرگترین تولید کننده تجهیزات آرایشگـاهی در ایران میباشد که بهره گیـری از تکنولوژی و استـاندارد های بیـن المللی و اختـیـار داشتـن پرسنـل متخصـص و با تجربـه سعـی در ارائه محصولاتی با کیفیت و تنـوع گستـرده داشـتـه و توانـسـتـه بـه روز تـریـن مـدل ها را در انواع مختلف با سلیقه هـای گوناگون طـراحی و به اجـرا در آورد هـدف این سـرمـایه گـذاری گسترده افزایش کیفیت محصول ، ارتقاء توانایی طـراحی و کاهش قیمـت تمـام شـده بـا رویکـرد جلب رضایت بیشتر مشتریان اسـت